جوانه ای برای کم خونی


مصرف جوانه شبدر برای آرامش اعصاب بسیار مفید است و مصرف آن بویژه به زنان میانسال که در آستانه یائسگی قرار دارند توصیه می شود. از دیگر خواص آن خاصیت تصفیه کنندگی و تنظیم فعالیت های کبدی است که در نهایت باعث طراوت و شادابی پوست صورت می شود.
جوانه ای برای کم خونیاین بار قصد معرفی گیاه و جوانه گیاهی را داریم که به ندرت افراد به آن توجه نشان داده اند، بی شک این گیاه یکی از معجزات طبیعت در درمان کم خونی و پلاکت پایین می باشد.
 
خواص درمانی این گیاه در نوع خود بی نظیر بوده و شاید بتوان در مکمل های غذایی گران قیمت این خواص درمانی را یافت و آن چیزی نیست جز جوانه های گیاه شبدر.
 
این گیاه که در گذشته یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی در طب سنتی بوده و امروزه نیز جایگاهی به مراتب والاتر از گذشته را کسب کرده و همچنان پیشتاز میدان رقابت در مقابل مکمل های غذایی مصنوعی و غیر طبیعی است که برای درمان کم خونی مورد استفاده قرار می گیرند، بعضی تا قبل از خواندن این مطلب حتی با شنیدن اسمش هم دچار ناراحتی می شدند چه برسد اینکه آن به صورت خوراکی استفاده کنند.

شبدر و جوانه آن سرشار از ویتامین هایی مانند A، C و همینطور آهن و کلسیم است.

بررسی ها نشان می دهند مصرف جوانه شبدر برای آرامش اعصاب بسیار مفید است و مصرف آن بویژه به زنان میانسال که در آستانه یائسگی قرار دارند توصیه می شود.

از دیگر خواص شبدر خاصیت تصفیه کنندگی و تنظیم فعالیت های کبدی است که در نهایت باعث طراوت و شادابی پوست صورت می شود.

از جوانه ی شبدر می توان برای درمان پر فشاری خون نیز استفاده نمود.ادامه مطلب
 
خواص درمانی
 
- بهترین گیاه در درمان کم خونی و پلاکت پایین
 
- تصفیه کننده خون و تنظیم فعالیت های کبدی
 
- درمان گرگرفتگی و بدخلقی ناشی از علائم یائسگی
 
- حاوی مقادیر بسیار کمی کالری و ویتامین‌های A ، C ، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین
 
- آرامبخش اعصاب
 
- مفید در درمان افسردگی
 
- آنتی اکسیدان قوی (ضد سرطان)
 
- مفید در مانع شدن از بروز چین و چروک زودرس در پوست
 
- پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری های قلبی
 
طرز تهیه جوانه شبدر

 
ابتدا ۱۰۰ تا ۲۵۰ گرم دانه شبدر را پاکسازی و شستشو کرده در ظرف آبی خیس کرده و در جای خنک و دور از نور زیاد گذاشته و روزانه یک تا دو بار آب آن را عوض کنید.
 
پس از حدود دو روز خیس بودن آنها داخل آبکش ریخته و دستمالی مرطوب روی آنها قرار دهید و سطح دستمال را مرطوب نگاه دارید.
 
این عمل را تا زمانی که جوانه سر از پوسته دانه بیرون بزند ادامه دهید.
 
اگر مراقبت های لازم را انجام دهید ظرف ۳ الی ۵ روز با توجه به نوع دانه جوانه ها آماده میگردد بعد از اینکه جوانه آماده شد در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید .
 
روش مصرف

 
روش اول: یکی از روشهای استفاده به این صورت است که می توانید جوانه تازه را هر وعده یک قاشق مرباخوری بعد از اینکه خوب جویده شد میل کنید.
 
روش دوم: هر زمان سالاد تهیه می کنید مقداری از آن را به سالاد اضافه و نوش جان کنید.
 
روش سوم: جوانه شبدر را پس از خشک کردن آسیاب کنید و از آن به همراه سبزیجات و سایر جوانه ها سوپ جوانه تهیه کنید که فوق العاده پر خاصیت می باشد .